Pogosta vprašanja

Celostna podoba Celostna podoba je prvi ključni element, ki ima velik vpliv na dobro počutje, učinko­vitost, motiviranost in kreativnost na delovnem mestu, nenazadnje pa prispeva tudi k podobi podjetja. Uporabniku je dobro omogočiti raznolike delovne postaje, tako za delo, kot tudi za neformalne sestanke oziroma pogovore. Pri tem moramo pa še posebej paziti predvsem, da je pisarniško pohištvo usklajeno z ostalimi elementi v prostoru, tako stilsko, kot tudi barvno.   Funkcionalnost Še en ključni element za dobro počutje je funkcionalnost pohištva v vaši pisarni. Svetova­lec mora dobro poznati dejavnost vašega podjetja ter vrsto in način dela, ki ga opravljate. Le tako vam lahko pomaga pri izbiri in postavitvi elementov, ki bodo ustrezali vašim željam in potrebam. V veliko pomoč pri izbiri pisarniškega pohištva so lahko računalniški izrisi, ki nam omogočajo dobro predstavo o tem, kako bodo izbrani elementi delovali v prostoru.   Uporabnost Tretji ključni element pri izbiri pisarniškega pohištva je uporabnost. Napredek v tehnologiji je v pisarniško pohištvo prinesel nove materiale in načine obdelave. Svetovalec vam na osnovi poznavanja vašega dela in namembnosti pisarne priporoči različne površinske obdelave pohištva. Le te se med seboj ne razlikujejo samo po izgledu in barvnih odtenkih, ampak tudi po odpornosti proti obrabi.
Oblikovanje oz. prenova pisarne je lahko odličen način za osvežitev podjetja, brez kakršnih koli večjih strateških sprememb, kot je npr. preoblikovanje blagovne znamke ali selitev na novo lokacijo. Kljub temu pa daje ljudem nek povsem nov občutek in posledično lahko pripomore k boljšemu počutju zaposlenih oz. klimi v podjetju. Navsezadnje imajo podjetja z sodobnejšim izgledom njihovih poslovnih prostor tudi konkurenčno prednost pri iskanju delovne sile na trgu, še posebej v primeru mlajših generacij. Oblikovanje pisarniških prostorov je lahko zahtevna in v primeru, ko se ne morete odločiti kaj želite, tudi pretežka naloga. V takih primerih se je najbolje obrniti na arhitektke, notranje oblikovalce ali specializirane dobavitelje za pisarniško pohištvo. Le ti vam bodo skozi proces projektiranja pomagali do najoptimalnejših rešitev za vaše podjetje. Po skrbni analizi funkcioniranja vašega podjetja oz. potreb se pripravi tloris, določi proračun in izbere ustrezno pisarniško pohištvo glede na vaše želje.
Vsekakor imata kvalitetno oz. ergonomsko pisarniško pohištvo in lep dizajn veliko težo pri doseganju optimalnih pisarn, vendar pa je potrebno pozornost nameniti tudi še ostalim stvarem. Nekaj najpomembnejših napotkov, ki ji ne gre za zanemariti:   Primerna razporeditev prostora: V pisarnah se običajno nahajajo odprti prostori za sodelovanje in zasebne pisarne ali sejne sobe za sestanke ali koncentrirano delo. Koliko je katerega tipa izhaja iz narave dela zaposlenih. Le ta se je v zadnjih letih močno spremenil za novimi oblikami načina dela oz. hibridnim delom, ki zaposlenim omogoča da svoje delo opravljajo od doma. Posledično je potrebno vse več pozornosti nameniti skupnim površinam, kot so prostori za počitek, kavni kotički in kuhinje. Ti prostori spodbujajo socializacijo in posledično pripomorejo k boljši klimi v podjetju.   Maksimirajte uporabo naravne svetlobe: Ni boljšega delovnega prostora kot svetlo, zračno okolje. Naravna svetloba pozitivno vpliva na razpoloženje in produktivnost. V primeru, da naravne svetlobe v prostoru primanjkuje je potrebno poskrbeti za ustrezno umetno razsvetljavo, takšno ki je za zaposlenega neškodljiva.   Biofilija: Elementi narave v prostoru dokazano zmanjšujejo stres in povečujejo produktivnost. Hkrati pa tudi izboljšujejo zrak znotraj pisarn.   Prostori za počitek: Večina sodobnih pisarn je danes več kot le prostor poln miz in računalnikov. Pomembno je namreč, da se zaposlenim omogoči odmik oz. oddih od klasičnega delovnega mesta. To dosežemo z oblikovanje drugačnih tipov prostorov, ki spodbujajo pretok ustvarjalnih misli. V zadnjem času je veliko poudarka na prostorih, ki so namenjeni za počitek. To ni le prostor kjer zaposleni jejo kosilo in se sproščajo, ampak takšni prostori dejansko lahko spodbujajo produktivnost. V interakciji z sodelavci in stran od računalnikov se porodi marsikatera kreativna ideja.   Možnost opravljanja dela stoje: Neštete raziskave so pokazale, da lahko večurno sedenje povzroči zdravstvene težave. Posledično se podjetja vse bolj odločajo za nakup višinsko nastavljivih miz. Le te so še toliko bolj smiselna rešitev za delovna mesta, ki zahtevajo veliko dela pred računalnikom. Ljudje, ki opravljajo takšna dela namreč pogosto ne izkoristijo priporočenih odmorov in se ne raztegnejo. Višinsko nastavljive mize so poleg razgibanega tipa pisarn, ki omogočajo delo na najrazličnejših lokacijah (stoječe mize, kotički za sprostitev, itd.) dober odgovor na problematiko današnjega načina dela. Tega dejstva bi se moral zavedati vsako podjetje, ki na investicijo v delovno okolje ne gleda kot na strošek, ampak kot na naložbo v zaposlene, ki jim bo prinesla boljšo produktivnost, delovno vzdušje in navsezadnje tudi boljšo podobo, s katero bodo lažje privabili nove strokovnjake.   Akustika: Hrup na delovnem mestu je eden najbolj perečih problemov v sodobnih 'open space' pisarnah. Zaposleni imajo zaradi prehrupnega okolja težave s koncentracijo pri delu in posledično padata produktivnost ter učinkovitost. Poleg tega taka zasnova pisarn otežuje telefonske pogovore in spletne sestanke s strankami, dobavitelji itd. Na trgu obstaja že mnogo rešitev s katerimi lahko oblikujemo t.i. tihe cone za delo, ki zahtevajo visoko koncentracijo ali pa zmanjšujejo hrup in odmev zvoka v prostorih, kjer se nahaja večje število ljudi oz. večje število steklenih površin.
Težko se je opredeliti katero pisarniško pohištvo in katera oblika delovnih prostorov je primernejša, ker na njihovo oblikovanje vpliva veliko dejavnikov. Vsak tip ima svoje prednosti in pomanjkljivosti. Pisarne tipa 'open space' spodbujajo komunikacijo, kreativnost ter inovativnost in drugačnega tipa pisarn si v določenih podjetjih (npr. oglaševalskih agencijah) praktično ne moremo predstavljati. Zagovorniki tega tipa pisarn svojo izbiro opravičujejo tudi s stroškovno politiko. Po drugi strani pa je v odprtem tipu pisarn zaznati veliko motečih faktorjev. Prehrupno okolje in pomanjkanje zasebnosti sta dva dejavnika, ki ne vplivata najbolje na počutje zaposlenih, še posebej na tiste, ki so bolj introvertirane narave. Določeno stopnjo zasebnosti in delno zmanjšanje hrupa je mogoče doseči s pregradnimi stenami med delovnimi mesti, vendar te ne morejo v popolnosti izničiti omenjenih motenj v odprtih pisarnah. Poleg tega v omenjenem tipu pisarn obstaja večja možnost nalezljivosti bolezni, ki v današnjem času dolgega in stresnega delovnika niso zanemarljiva stvar. V nasprotju z odprtimi pisarnami je prednost samostojnih pisarn v tem, da omogočajo več zasebnosti in je v njih manj motečih dejavnikov, kar pripomore k učinkovitosti zaposlenih. Negativna stran samostojnih pisarn pa so višji stroški in nižja stopnja sodelovanja, kar lahko vodi do slabšega vzdušja v podjetju in manj je možnosti za inovacije ter ustvarjalnost. Spremembe v načinu dela, mišljenja in tehnološki razvoj pa narekujejo tudi drugačne oblike delovnih mest, kot smo jih vajeni, in se oddaljujejo od klasičnega videza delovnega mesta. V velikih mednarodnih podjetjih se na primer odločajo za delovna mesta, ki si jih zaposleni delijo. Vse več zaposlenih namreč delo opravlja od doma ali pa v najrazličnejših prostorih podjetja glede na to, kje se najbolje počutijo. V skladu s tem je pomembno izbrati pohištvo, ki je mobilno in ima možnost prilagajanja glede na posameznika. Torej je pri oblikovanju  poslovnih prostorov idealno iskati neko vmesno pot oziroma kombinacijo lastnosti obeh tipov pisarn, ki zaposlenim omogoča najoptimalnejše pogoje za dobro počutje in opravljanje dela.